Angelmanforeningen

Hedvig elsker ballonerAngelmanforeningen blev stiftet i 1995 af forældre til personer med Angelman syndrom. Foreningen består i dag af ca. 70 familier, hvor både mindreårige og voksne med Angelman syndrom er repræsenteret.

Alle, der har interesse for Angelman syndrom, kan blive medlem af foreningen, og det koster pt. 600,- kr. om året - hvad enten det drejer sig om enkeltpersoner eller familier. Institutioner, pårørende, virksomheder samt venner og bekendte er meget velkomne til at blive støttemedlemmer, hvor kontingentet er 350 kr om året.

Hvert år arrangerer Angelmanforeningen 'træf' for angelmanpersoner og deres familier, bl.a. kan nævnes familieweekend, sommerhusophold, ridelejr samt forældrekurser og seminarer. Foreningen lægger meget vægt på at kunne tilbyde arrangementer for hele familien så vel som for fagfolk og forældre.

Angelmanforeningen ser det som sin fornemmeste opgave at formidle kontakt mellem familier til personer med Angelman syndrom, at indsamle og videreformidle viden om syndromet samt at skabe kontakt til personer, myndigheder eller institutioner der besidder viden, som kan gavne personer med Angelman syndrom.

Få et login til hjemmesiden:

(Du skal være medlem af Angelmanforeningen for at få et Login).